Magazyn znaków nawigacyjnych

Schuppen II, wzniesiony równolegle do Schuppen I i przesunięty kilkadziesiąt metrów na zachód, to dwukondygnacyjna hala o wymiarach około 12 × 80 metrów i kubaturze blisko 2900 m³. W przeciwieństwie do „jedynki” jego wnętrze przecinała tylko jedna ściana działowa, dzięki czemu uzyskano dwie bardzo obszerne nawy – rozwiązanie idealne dla składowania wielkogabarytowych przedmiotów. Już przed 1945 rokiem obiekt pełnił funkcję zaplecza dla utrzymania oznakowania torów wodnych oraz drobnych prac hydrotechnicznych. Wysokie, przewiewne hale wypełniały szeregi boi zapasowych, pław świetlnych, stalowych łańcuchów, zwiniętych lin konopnych, beczek ze smołą i puszek farb okrętowych; w jednym z końców urządzono warsztat, w którym malowano boje na świeże barwy zgodne z kodem IALA, reperowano płócienne proporce sygnałowe i szyto worki balastowe. Charakterystyczny, ciężki zapach smoły, mokrego sznura i minii unosił się tu nieprzerwanie, dlatego pracownicy mówili o magazynie po prostu „bojarnia”.

Układ z dwiema szerokimi nawami pozwalał elastycznie zmieniać asortyment: gdy zbliżał się sezon letni, dominowały liny i dziegieć potrzebne do konserwacji sieci; jesienią nad stołami królowały puszki farby, a do środka wciągano rzędy boi przeznaczonych do malowania na zimę. Oprócz materiałów nawigacyjnych składowano tu również wyposażenie dla ekip nabrzeżowych – drewniane dalby, kotwice, faszyny i kamienie do umacniania brzegów.

Ustne relacje pracowników wspominają, że w jednej z naw stacjonowała portowa straż pożarna: na krótkim odcinku wąskich szyn czekał wóz gaśniczy, obok motopompy i beczki z piaskiem, gotowe stawić czoło iskrom nieuchronnym w otoczeniu smoły i rozpuszczalników. Szerokie wrota budynku umożliwiały natychmiastowy wyjazd wozu, a wysoko zawieszone haki, które dotąd rdzewieją pod sufitem, służyły do podwieszania świeżo pokrytych farbą pław.

Po 1945 roku magazyn przejęła Flota Bałtycka ZSRR i do 1994 roku wykorzystywała go jako magazyn ogólnego przeznaczenia; prawdopodobnie nadal przechowywano tu sprzęt nawigacyjny.